wtorek, 8 sierpnia 2017

Perła Słowacji - Zamek Spiski i Lewocza


     Jak mówi słowackie przysłowie Ile krajów, tyle obyczajów, a co pagórek przejdziesz, to inny kraj znajdziesz. Podczas mojego pobytu w Zakopanem, o którym pisałam w poprzednim poście, miałam przyjemność znaleźć się na Słowacji. Mimo że spędziłam tam jedynie dwa dni, Słowacja urzekła mnie swoim pięknem, a ja zdążyłam skubnąć odrobinę jej historii i poznać nieco jej kultury.


     Pierwszym miejscem, które zwiedziłam zaraz po przyjeździe na Słowację był Zamek Spiski. Ta niesamowita budowla to zabytkowy kompleks zamkowy z przełomu XI i XII wieku. Zaliczany jest do największych tego typu budowli w środkowej Europie. Cały kompleks zamkowy zajmuje powierzchnię ok. 4 ha. Obecnie większość zamku jest zrujnowana, część murów obronnych została odbudowana współcześnie. Zamek położony jest na na terenie Żehry, która należy do najstarszych miejscowości na Spiszu (regionie historycznym, położonym
Centralnych i Wewnętrznych Karpatach Zachodnich). 1993 roku w uznaniu jego znaczenia dla kultury tych ziem, został on wpisany wraz z okolicą na listę światowego dziedzictwa UNESCO.










     Następnie udałam się do Lewoczy. Jest to malutkie, ale za to przeurocze miasteczko, w którym znajdują się między innymi gotycki kościół św. Jakuba, renesansowy ratusz i Brama Koszycka.











     I to tyle z mojej podróży na Słowację. Chętnie udałabym się tam jeszcze raz (szczególnie na przepyszne knedliki ☺). Mam nadzieję, że zdjęcia się podobały.

Pozdrawiam Was cieplutko!

42 komentarze:

  1. Zdjecia piekne, tez byłam w tym zamku i mile wspominam pobyt na Słowacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, cieszę się, że zdjęcia się podobają :)

      Usuń
  2. Na początku moją uwagę zwrócił wygląd bloga, ładny ale prosty nagłówek. Bardzo ładne zdjęcia, najbardziej podoba mi się to z rowerem :D Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia przepiękny a wpis bardzo ciekawy,nigdy nie byłam na Słowacji. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę podróży na Słowację, nigdy tam jeszcze nie byłam.Bardzo ładne zdjęcia (tak samo jak cały wygląd bloga). Ciekawy post :)
    Pozdrawiam (;

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia i piękne miejsca! Aż samemu chciałoby się tam wyjechać :)
    http://ajgapl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne miejsce, Nigdy nie byłem, ale jak będę w okolicy to postaram się odwiedzić to miejsce.

    Pozdrawiam Jarek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna fotorelacja.
    Ja nie przepadam za zwiedzaniem zamków :/
    Pozdrawiam!

    ipstryk26.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ja wprost uwielbiam ^^ Także pozdrawiam.

      Usuń
  8. Cudowne zdjęcia! Z chęcią bym tam pojechała! :)
    https://modaidekoracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Piękne krajobrazy mają sąsiedzi 😉 a ja byłam w Vysoke Tatry i tam są takie piękne wodospady 😊 polecam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia ;) Ja mam takie zboczenie, że uwielbiam zwiedzać zamki od wewnątrz. Szczególnie wszystkie umeblowane pomieszczenia haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ja też bardzo lubię zwiedzać je od wewnątrz. Niestety w tym wypadku w środku było tak słabe światło, że prawie wszystkie zdjęcia wyszły rozmazane i nie mogłam ich tutaj zamieścić... ;)

      Usuń
  11. Zdjęcia, zwłaszcza zamku, są niesamowite :o :D Zdecydowaniw zachęciłas mnie do podróży w tamte strony :3

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne miejsce. Zdjęcia niesamowite. Idealne miejsce na sesję zdjęciową.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdjęcia są naprawdę piękne ^^ Z miłą chęcią odwiedziłabym kiedyś ten zamek ^^
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pięknie! Ja rok temu na Słowacji byłam tylko w górach :) W tym roku zwiedzam Polskę.

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!

    www.spiked-soul.pl


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno w wolnej chwili do Ciebie zajrzę ;)

      Usuń
  15. Bardzo ładne zdjęcia! Byłam na Słowacji, ale tylko w Koszycach i w Bratysławie. Chyba czas wybrać się do tego zamku, bo mimo zniszczenia, jest naprawdę piękny! Pozdrawiam cieplutko!
    PS. Śliczny wygląd bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto! Ja za to chętnie zwiedziłabym Bratysławę :) Dzięki ;)

      Usuń
  16. Przepiękne zdjęcia, jestem pod wrażeniem! <3

    Zapraszam do wspólnej obserwacji.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne te zdjecia. Az się chce ruszyć z domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia, na żywo musi to wyglądać niesamowicie!:)
    Aż chciałabym tam być

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To prawda, na żywo wygląda jeszcze lepiej ^^

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Prawda? :) W wolnej chwili na pewno do Ciebie zajrzę ;)

      Usuń