sobota, 27 sierpnia 2016

Recenzja: "Osobliwy dom Pani Peregrine" - Ransom Riggs


   Od dawna chodziła mi po głowie myśl, że chciałabym sięgnąć po lekturę inną niż wszystkie przeczytane przeze mnie do tej pory. Książkę, która w żaden sposób nie przypominałaby mi poprzednich. Możecie więc wyobrazić sobie moje szczęście, gdy na półce w księgarni dostrzegłam Osobliwy dom Pani Peregrine Ransoma Riggsa. Na pierwszy rzut oka książka wydaje się po prostu dziwna. Ale każdy kto mnie zna wie, że od zawsze coś przyciągało mnie do wszystkiego, co nieszablonowe. No i całe szczęście.


   Jacob to zwyczajny, piętnastoletni chłopak. Jego życie nigdy nie zapowiadało się zbyt ekscytująco. 
Ma mało przyjaciół i już dawno pogodził się z myślą, że jego marzenie o zostaniu odkrywcą raczej nigdy się nie spełni. Szczególne miejsce w życiu Jacoba zajmował dziadek. Od zawsze imponował mu niesamowitymi historiami opowiadanymi na dobranoc o sierocińcu na walijskiej wysepce, ukrytym przed złem, wojną i potworami. Niestety, pewnego dnia dziadek Portman zginął w niewyjaśnionych okolicznościach. I wtedy wszystko się zaczęło... Jacob wraz z ojcem wyrusza na odciętą od świata wyspę by zgłębić jej tajemnice. To, co tam odkrywa na zawsze odmienia jego życie. Pytanie tylko, co jest faktem, a co urojeniem?

 
   Osobliwy dom Pani Peregrine to świetny, trzymający w napięciu thriller. Główny trzon książki stanowią stare fotografie, które tworzą niepowtarzalny klimat i dodają lekturze niespotykanego uroku. Osobliwy świat wykreowany przez Ransoma Riggsa wciąga czytelnika bez reszty. Jest to ten typ książki, który nie pozwala przestać myśleć o lekturze nawet w przerwach od czytania. Ekscentryczne i dziwaczne postacie nie przynoszące na myśl żadnych innych książkowych bohaterów i Jacob - główny charakter w którym każdy z nas będzie mógł odnaleźć cząstkę siebie są kolejnym plusem książki. Mi osobiście bardzo podobał się fakt opisanych w książce polskich korzeni głównego bohatera.
   Książkę polecam wszystkim miłośnikom dreszczowców. A jeśli nie przepadacie za czytaniem to już niedługo ze światem Osobliwego domu Pani Peregrine będziecie mogli spotkać się na ekranach kin. Film w reżyserii Tima Burtona zawita do Polski 7 października 2016 roku. Ja już nie mogę się doczekać! ☺



30 komentarzy:

  1. Ta książka mnie przyciągnęła. Ma przecudny wygląd i opis. Ja polecam ci przeczytać " Koleje losu" Zapraszam na nowy post u mnie:http://natikooo.blogspot.com
    Ps. Też ma 15 lat i kocham zwierzęta - przeczytałam z opisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, brzmi ciekawie, chętnie sięgnę po "Koleje losu" :)

      Usuń
  2. Zaciekawiłaś mnie!

    Mam prośbę: mogłabyś poklikać w linki z TEGO POSTU (KLIK)
    Napisz w komentarzu jeśli klikniesz, gdyż wylosuję kilka osób i podam linki do ich blogów w następnym poście. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<


    OdpowiedzUsuń
  3. Great post dear!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    Blog ♡Reckless diary by Anya Dryagina♡
    My ♡Instagram♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Zawsze warto jednak spróbować czegoś nowego ;)

      Usuń
  5. Wydaje się ciekawa :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się mega ciekawa chociaż rzadko sięgam po tego typu książki, a film tak samo bardzo mnie zainteresował, chyba się na niego wybiorę :o

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko, polecam najpierw sięgnąć po książkę :)

      Usuń
  7. Ojej tą książke widziałam wszędzie, chyba warto ją przeczytać. Oglądałam zwiastun i w sumie nie spodziewałam się tego jednak zaciekawił mnie. :)


    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze to ani tytuł, ani okładka nie zachęca - tak tak wiem nie ocenia się książki po okładce - ale to co napisałaś mnie zaciekawilo
    Coraz więcej książek do przeczytania ;P

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie wręcz przeciwnie - w tym wypadku to właśnie okładka mnie przyciągnęła :) Mimo wszystko, naprawdę polecam przeczytać! ;)

      Usuń
  9. Chyba książka jest fajna , świetna recenzja.
    Postaram się przeczytać
    :) :)
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Urzekła mnie okładka Osobliwego Domu Pani Peregrine <3
    M.Ó.J B.L.O.G!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam do czynienia z tym tytułem :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc zachęcam do zapoznania się z książką :) Już się obserwujemy ;)

      Usuń
  12. Jeszcze tej książki nie widziałam ani nie czytałam ale zapowiada się bardzo fajnie
    Napewno przeczytam
    Pozdrawiam oliwiafelkel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, na pewno nie pożałujesz :)

      Usuń
  13. jeszcze jej nie widziałam i nie czytałam :)
    http://poziomka1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. od bardzo dawna widziałam ją w księgarni i nawet mnie zaciekawiła więc na pewno przeczytam ją zanim wyjdzie film :)


    little-jay999.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna okładka, a sama książka bardzo mnie zaciekawiła :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń