sobota, 26 marca 2016

Recenzja: "Piąta Fala" - Rick Yancey



   Jako ogromna miłośniczka książek z gatunku fantasy i literatury grozy postanowiłam, że nadszedł czas by spróbować czegoś nowego. Wzięłam więc przykład z mojej mamy, która lubuje się w fantastyce naukowej i postawiłam na science fiction. Dokładniej na Piątą Falę, której lektura chodziła za mną od dawna. Tak jak przewidywałam, mój wybór okazał się strzałem w dziesiątkę.



   Rick Yancey - amerykański pisarz, autor kilkunastu książek, które zostały przetłumaczone na kilkadziesiąt języków oraz zdobyły wiele nagród na całym świecie. Piąta Fala to pierwsza książka science fiction w jego dorobku, pierwsza część niesamowitej trylogii, a także moje pierwsze spotkanie z twórczością Ricka Yanceya, którą pokochałam już od pierwszych stron.

  Jeśli kiedykolwiek odwiedzą nas kosmici, myślę, że skutki tego mogą być podobne jak w przypadku odkrycia Ameryki przez Krzysztofa Kolumba. Jak wiadomo, wydarzenie to okazało się niezbyt pomyślne dla rdzennych mieszkańców tego kontynentu. - Stephen Hawking 

   Cztery fale inwazji obcych - cywilizacji tysiąckrotnie bardziej zaawansowanej niż nasza wystarczyły, aby zniszczyć i obrócić w proch cały znany nam do tej pory świat. Z siedmiu miliardów ludzi przetrwała jedynie garstka. Zagubieni, rozproszeni walczą o przetrwanie. Jednocześnie próbują zrozumieć kim są i czego naprawdę chcą tajemniczy przybysze, którzy w przeciągu kilku miesięcy zdołali wymordować niemalże całą ludzkość.


   Niesamowita, mroczna, brutalna i podszyta paranoją historia. Opowieść o nadziei, ludzkiej walce, chęci przetrwania i uporze, kiedy przychodzi walczyć nie tylko o życie własne i najbliższych, ale o przetrwanie całej ludzkości. Wciąga tak bardzo, że nie sposób nadążyć z przewracaniem kolejnych stron. Rick Yancey to jeden z pisarzy, którzy posiadają t e n niezwykły dar. Dar, który sprawia, że fikcyjny, post apokaliptyczny świat książki wydaje się być rzeczywistością. Czytelnik, zagłębiając się w świat Piątej Fali ma wrażenie, jakby naprawdę tam był. Nieraz podnosząc oczy znad książki musiałam przez chwilę zastanowić się, gdzie tak naprawdę jestem.
   Ciekawi bohaterowie, ich cechy charakteru sprawiają, że w każdym z nich możemy odnaleźć cząstkę samego siebie. Piąta Fala ukazuje nam piękno miłości, prawdziwej przyjaźni i rodzinnych relacji, które są w stanie przetrwać nawet koniec świata.

Jesteśmy, a potem już nas nie ma. Ważne jest nie to, ile czasu tu spędzimy, tylko to, co z nim zrobimy.

   Piąta Fala wywarła na mnie niesamowite wrażenie. Książka zachwyciła mnie do tego stopnia, że wszystkie najlepsze książki, jakie w życiu czytałam są teraz w moich oczach po prostu dobre. Za sobą mam już także drugą część trylogii, którą zamierzam niedługo zrecenzować. Z wielką niecierpliwością czekam na trzeci tom, a także na premierę filmu, który wejdzie do polskich kin piętnastego kwietnia tego roku. Mam nadzieję, że choć w połowie odda on świetność książki. Lekturę polecam wszystkim, którzy uwielbiają fantastykę naukową, dreszczyk emocji, książki trzymające w ogromnym napięciu, a także post apokaliptyczny klimat. 




   Kochani, na końcu dzisiejszego posta chcę życzyć Wam zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, spędzonych w ciepłej, rodzinnej atmosferze. Smacznego jajeczka, bogatego zajączka i oczywiście mokrego dyngusa! 

33 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej ot tej książce. Również wesołego jajka!
    xxpadzixx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam, że ktoś czytał ją ostatnio w pociągu. Wygląda interesująco :)

    Na moim blogu SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM organizuję świąteczne rozdanie, w którym do wygrania jest kultowa paletka PUPA Cat marki PUPA. Mam nadzieję, że wpadniesz i weźmiesz udział! :)
    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru oraz Wesołych Świąt! :)

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko wygląda, naprawdę warto sięgnąć po tą książkę :) Chętnie zajrzę na Twojego bloga, by dowiedzieć się więcej o rozdaniu. Dziękuję i pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Nie czytałam jej jeszcze,ale wygląda całkiem fajnie,poza tym słyszałam o niej miłe rzeczy.

    Pozdrawiam,Jabłuszkooo ♥
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto przeczytać! Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Zapowiada sie ciekawie,ale to nie moj gatunek. Wrazie czego bede wiedziala co kupic kolezance,ktora uwielbia takie książki ;)


    http://tuniemanieba.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ucieszy się z takiego prezentu :)

      Usuń
  5. Świetna recenzja, oczywiście ciekawie napisana... Gdyby nie to, że to nie moja tematyka, z pewnością teraz bym była już w drodze do twojego domu, żeby pożyczyć pierwszą część :D
    Z utęsknieniem czekam na więcej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda, że to nie Twoja tematyka... Miałabym wtedy z kim porozmawiać o "Piątej Fali" :) Dzięki Werciu!

      Usuń
  6. Słyszałam o tej książce !
    Juz na mnie czeka ;)
    Słyszałam ze nakręcono do niej fenomenalny (jakie mądre słowo xD ) film :-)
    Obserwujemy ?
    Pozdrawiam i życzę wesołych świat !
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, naprawdę warto ją przeczytać. Co do filmu, mam nadzieję, że naprawdę okaże się fenomenalny. Tak genialna książka zasługuje na dobrą ekranizację :) Jeśli chodzi o obserwację to bardzo chętnie ;) Dziękuję i również pozdrawiam!

      Usuń
    2. Już obserwuję!
      Pozdrawiam ;)
      http://fanofbooks7.blogspot.com

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do przeczytania :)

      Usuń
  8. Nie słyszałam o tej książce, ale również kocham czytać :)

    ♥Faustii♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, w dzisiejszych czasach coraz mniej osób czyta... Ja nie potrafię wyobrazić sobie życia bez książek. Fajnie, że znalazł się ktoś, kto podziela moje zamiłowanie ;) Zachęcam do przeczytania "Piątej Fali"! :)

      Usuń
  9. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale kto wie, może ją kupię :)
    werlka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovely post dear! Would you like to follow each other? Let me know and I follow you back)
    verabelblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie książki, muszę ją przeczytać, gdy tylko znajdę czas. Pozdrawiam i zapraszam
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydaje się ciekawa!:D
    obserwujemy?:)

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się ciekawe :D Moze przeczytam chociaz nie jestem w ogole typem osoby ktroa czyta wole ogladac telewizje :P
    http://reginabogucka.blogspot.com/ zapraszam do siebie dopiero zaczynam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto wie, może dzięki "Piątej Fali" przekonasz się do książek? ;)

      Usuń
  14. Ale zaciekawiłaś mnie tą książką! Akurat teraz nie mam żadnej do przeczytania i wybiorę się chyba we wtorek, żeby ją kupić! Coś czuję, że bardzo mi się spodoba! :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mnie nią zaciekawiłaś :)
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna recenzja, może się skusze na tę książkę. Bardzo mnie zainteresowałaś.
    http://pjankowska1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń