niedziela, 7 lutego 2016

Recenzja: "Spirit Animals. Zwierzoduchy" - B. Mull


      Spirit Animals - jedna seria, sześć tomów, siedmiu bestsellerowych pisarzy. Nad zakupem pierwszej części nie zastanawiałam się długo. Gdy tylko dostrzegłam złote, połyskujące litery, układające się w imię i nazwisko mojego ulubionego autora - Brandona  Mulla, od razu pobiegłam do kasy. 


   Brandon Mull to czarodziej słów - tak powiedział o nim Rick Riordan i takiego samego zdania jestem także ja. Ten amerykański pisarz zasłynął z bestselerowej serii fantasy pt. Baśniobór. Napisał także wiele innych, uwielbianych (nie tylko) przeze mnie książek, między innymi cyklu Pięciu Królestw oraz Pozaświatowców. To on jest pomysłodawcą literackiego projektu, jakim jest seria książek Spirit Animals
   Uwielbiam i doceniam twórczość Brandona Mulla, który i tym razem mnie nie zawiódł. 

   Abeke, Meilin, Conor i Rollan - czworo jedenastolatków mieszkających w odległych od siebie zakątkach Erdas, przechodzi rytuał Nektaru Ninani. Podczas ceremonii przywołane zostają cztery Wielkie Bestie - wilk, lamparcica, panda i sokolica. Od tej pory życie młodych bohaterów zmienia się na zawsze, a los całego świata leży w ich rękach. Dzieci udają się w niebezpieczną podróż, podczas której muszą odkryć magiczną więź łączącą je ze zwierzoduchami i ocalić Erdas.


   Trzymająca w napięciu, fantastyczna opowieść. Wciąga już od pierwszej strony. Barwni i oryginalni bohaterowie. Każda z głównych postaci reprezentuje inne cechy charakteru, wyznaje inne wartości.
  Wspaniały humor miesza się tu z tajemniczymi wątkami i intrygą. Rozdział za rozdziałem nie pozwala czytelnikowi oderwać się ani na chwilę, choć większość zwrotów akcji jest niestety łatwa do przewidzenia. Jednocześnie książka w bardzo ciekawy sposób opowiada o pięknie przyjaźni, rodzinnej miłości i poznawaniu samego siebie.
   Lekka, napisana prostym językiem, dzięki czemu przyjemnie się ją czyta. Ja pochłonęłam ją całą w zaledwie jeden wieczór.
Jedyną wadą książki są podejmowane przez młodych jedenastoletnich bohaterów dojrzałe decyzje, moim zdaniem zbyt dojrzałe, nieadekwatne do ich wieku.
   Zwierzoduchy wywarły na mnie pozytywne wrażenie. Lekturę polecam wszystkim, którzy pragną zrelaksować się nad książką.

46 komentarzy:

  1. Od Ciebie poraz pierwszy o tej książce słysze :D

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna recenzja, zaciekawiłaś mnie :)

    http://melodzia.blogspot.com/

    Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę. :)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  3. Pierwsze słyszę o tej książce, jednak chyba sobie ją odpuszczę. Mam inny gust, w którym mieszczę głównie kryminały ;p
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od dawna próbuję przeczytać jakiś dobry kryminał, ale zawsze kończy się na tym, że z księgarni czy biblioteki wychodzę z kolejną książką fantasy, science fiction lub nowym horrorem. :D

      Usuń
  4. Hmmm ja o tej książce słyszę pierwszy raz może kiedyś skusi żeby ją przeczytać pozdrawiam i zapraszam do mnie http://myblog69141.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam! :) W wolnej chwili chętnie zajrzę na Twojego bloga.
      Również pozdrawiam. ;)

      Usuń
  5. kurcze super post, trochę mnie to zaciekawiło Ci powiem :) Obserwujemy? http://czekolada23.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście wydaje się być ciekawa książka, tym bardziej że sama polecasz :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zytam zbyt dużo książek, ale na tą się chyba zdecyduje ;)
    Może obs za obs?

    myhappysunmoontruth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Po raz pierwszy widzę tą książkę. Może kiedyś ją przeczytam, bo lubię takie książki fantasy. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię fantastykę. Gorąco polecam. ;)

      Usuń
  9. Brzmi ciekawie, a fakt, że przeczytałaś ją w jeden dzień tym bardziej zachęca do sięgnięcia po nią :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. wydaje się być ciekawa :) Ja właśnie zaraz zmykam na łózko poczytać nową książkę :)
    zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com (akceptuje wymiane obserwacjami) :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam czytać książki!
    Recenzja mnie zaciekawiła. Chętnie sięgnę po tę lekturę.
    A tak poza tym to masz bardzo ładny wygląd bloga! <3
    Obserwuję :)
    CrazyTusiaBlog

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry post i super blog!
    co powiesz na wzajemną obserwację?
    zapraszam do siebie --> LoViseta.blogspot.com
    like on facebook

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz słyszę o tej książce i autorze. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto po nią sięgnąć i poznać twórczość Mulla :)

      Usuń
  14. Chętnie przeczytam:) zostawiam obserwacje <3 zapraszam również do mnie
    rebelliousmode.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Czy aby na pewno? Przecież już wcześniej zostawiłaś komentarz pod tym postem. ;)

      Usuń
  16. Ja niestety czytać nie lubię i nie potrafię się przemóc :(... Może wspólna obserwacja? :) jeśli masz ochotę to daj znać - http://kreconowlosaa.blogspot.com/ ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może właśnie ta książka pomoże Ci się przemóc i sprawi, że polubisz czytać? ;)

      Usuń
  17. Pierwszy raz słyszę o tej książce jak i o autorze.
    Z racji, że uwielbiam książki to możliwe, że się za nią wezmę skoro wywarła na Tobie takie pozytywne wrażenie! :)

    Pozdrawiam:)
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto!
      Również pozdrawiam. :)

      Usuń
  18. Hej !
    Nominowałam Cię do Liebster Avard. Więcej szczegółów znajdziesz na moim blogu.
    rebelliousmode.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Mega blog!
    flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie slyszalam o tym pisarzu czy o tej ksiazce ale jak bede miala okazja to chyba kupie :)

    Veronika-dbk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie słyszałam o tej książce :)
    Co powiesz na wspólną obserwacje ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka oczywiście świetna, z ręką na sercu mogę potwierdzić. Brandon Mull opisuje postać tak barwnie, że wprost maluje się ona w naszej wyobraźni. Recenzja świetna, pięknie napisana :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajna recenzja, też czytałam, moje przemyślenia są podobne, Baśniobór tego autora też jest super <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Zgadzam się, "Baśniobór" to moja ulubiona książka z dzieciństwa ♥

      Usuń