poniedziałek, 4 stycznia 2016

Recenzja: "Uroczysko" - Colin Meloy


   Kiedy wodząc wzrokiem po sklepowych półkach z książkami natrafiłam na Uroczysko autorstwa Colina Meloya, pomyślałam, że to może być właśnie t o czego szukam. Gdy przyjrzałam się przepięknej okładce i przeczytałam pierwszą stronę, byłam już tego pewna.


   Prudencja McKneel to zwyczajna, dwunastoletnia dziewczynka. Razem ze swoimi rodzicami i młodszym braciszkiem - Maksiem, wiedzie spokojne życie w Portland, w stanie Oregon. Jednak przychodzi dzień, w którym cały jej świat staje na głowie. Maksio zostaje porwany przez tajemnicze kruki. Prudencja, aby ratować brata, wraz ze swoim szkolnym kolegą - Kurtem, wyrusza w podróż do Nieprzebytego Boru - dzikiego lasu, z którego nikt do tej pory nie wrócił.


   Niezwykła, baśniowa historia. Niepowtarzalny klimat. Książka, wydawać by się mogło, zaadresowana jedynie do dzieci, jednak wspaniale rozwinięta fabuła z pewnością zaintryguje niejednego dorosłego. Powieść fantastyczna inna od wszystkich poznanych przeze mnie do tej pory. Urocza i ciepła, pełna tajemnic i zagadkowych wątków. Cięte dialogi, wspaniały humor. Oryginalni i ciekawi bohaterowie. Kolejnym atutem książki są przepiękne ilustracje, stworzone przez Carson Ellis. Uroczysku do perfekcji brakuje jedynie wartkiej akcji. Mimo to, historia pochłania czytelnika bez reszty.

Ta książka jest jak dziki i nieznany las. Jeśli znajdziesz się już w środku tej opowieści, nie będziesz chciał jej opuścić... - Lemony Snicket.

   Uroczysko wywarło na mnie pozytywne wrażenie. Z pewnością mogę zaliczyć je do jednych z najlepszych książek, jakie do tej pory czytałam. Książkę polecam wszystkim miłośnikom fantastyki, a w szczególności fanom Opowieści z Narnii.

38 komentarzy:

  1. napisałaś to w taki sposób, że mimo, że raczej nie czytam książek bardzo mnie zachęciłaś.
    śliczny blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo się cieszę. :) Dziękuję!

      Usuń
  2. Super blog , super post. Jednym słowem za**biście :)
    Obserwuję :3

    http://mysecretylifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałam się aż tak dobrej oceny, haha! Dzięki. :)

      Usuń
  3. Rzadko czytam, ale twoja recenzja bardzo zachęca do zapoznania się z tym tytułem :) nie wiem czy to byłaby książka w moim guście, lubię fantastykę ale rzadko co mi się wybitnie podoba chodź nie ukrywam że opowieści z Narnii jako film były bardzo dobre :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Książkę gorąco polecam - skoro lubisz fantastykę, może okaże się, że to właśnie "Uroczysko" trafi w Twoje gusta? :)
      Ja również pozdrawiam. ;)

      Usuń
  4. Widzę, że tez zaczynasz! :) Super, że nasze blogi mają podobną tematykę. Dodaje do ulubionych, żeby móc Cię często odwiedzać! Czytam Narnia i już wiem, że muszę mieć tą książkę!

    groszkowe-niebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam za fantastyką, ale ta książka wygląda zachęcająco
    śliczny design <3

    specialelephant.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja. Szukałam takiego postu! Bardzo fajnie, że trafiłam akurat na Ciebie♥
    Kochana co powiesz na wspólną obserwacje? Jeśli się zgadzasz to zaobserwuj i daj znać u mnie w komentarzu, a ja na pewno się odwdzięczę.
    http://m-grabowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Również się cieszę, że trafiłaś na mój blog. :)
      Jeśli chodzi o obserwację to bardzo chętnie. ;)

      Usuń
  7. Za słowa pochwały ze strony mojego pisarskiego ulubieńca, jakim jest Lemony Snicket, aż zapisałam sobie ten tytuł. :) Ponadto książka wydaje się być naprawdę fascynująca, skoro jednego z bohaterów porwały kruki. Jeszcze takiej nie czytałam, bo aktualnie zamiast tkwić w baśniowym świecie jestem pogrążona w psychopatycznej rzeczywistości dobrego horroru i kryminału. :) Przyda się taka odskocznia od tej całej brutalności.
    Zostaję na dłużej i pozdrawiam.
    Prozaiczne szepty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że od pewnego czasu również jestem pogrążona w świecie horrorów. Do tej pory zaczytywałam się w fantastyce, jednak doszłam do wniosku, że warto zrobić sobie małą przerwę od baśniowych krain oraz magicznych postaci... I zakochałam się w literaturze grozy. :)

      Dziękuję za obserwację, ja również pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Wow, bardzo mnie zaciekawiłaś, postanawiam, ze kupię :) Dawno nie czytałam recenzji, a tak je uwielbiam ;) A Opowieści z Narnii kocham! <3

    http://swiat-wedlug-megan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, na pewno nie będziesz żałować! :)

      Usuń
  9. dzięki twojemu postowi zastanawiam się nad kupnem tej książki :)

    nellybi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Opowieści z Narnii po prostu uwielbiam, czytałam książkę i oglądam film. A ta książka ma bardzo ciekawą fabułę i ciekawie to zrelacjonowałaś. Masz fajnego bloga, więc co powiesz na wspólną obserwacje? Daj znać u mnie na blogu, pozdrawiam :) http://domkaa-g.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, co do obserwacji to bardzo chętnie! ;3

      Usuń
  11. ciekawe imię bohaterki :D
    ładnie przedstawiłaś książkę, zachęcająco :)

    obserwuję i zapraszam do mnie
    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to trzeba jej przyznać - imię ma naprawdę oryginalne. :)
      Dziękuję, bardzo się cieszę!

      Usuń
  12. Nie czytałam tej książki,ale bardzo lubie takie baśniowe historie :D
    Może się skuszę i przeczytam :DD

    Obserwuje i liczę na rewanż :)
    http://kari-blogg-kari.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam i nie słyszałam o niej, ale mnie zaciekawiłaś :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com
    https://www.facebook.com/Veronica-Lucy-1640180546233277/?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  14. Może się skuszę :D opowieści z narnii lubiłam :D
    obserwujemy?:D
    poklikasz u mnie w linki w nowym poście ?:D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się bardzo ciekawie :) Fajnie, ze napisałaś o niej post :)
    Może wspólna obserwacja? Jeśli ci to odpowiada to zacznij i napisz na moim blogu :)
    http://aleksaandrinee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Opis książki wydaje się bardzo interesujący ;) szkoda że nie mam ostatnio czasu na książki.
    http://swiatkosmetykoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wolnej chwili zachęcam do sięgnięcia po tą książkę. :)

      Usuń
  17. może się skuszę :D
    co powiesz na wspólną obserwację?
    ja obserwuję. prusekd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń